יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

איך מאבחנים הפרעות?


ילדים רבים כיום מתקשים להתמודד עם סדר היום האינטנסיבי שמוטל עליהם. 
אם זה בגן או בבית ספר - לילד קשה מאוד לשבת מרוכז ובשקט כל כך הרבה שעות. 
מורים/ות, גננים/ות מעדיפים שילדינו יהיו שקטים וממושמעים - כדי שהם יוכלו לעשות את עבודתם בצורה קלה ונעימה יותר. ועל כן אם ילד לא שקט במהלך פעילויות שונות - לרוב נאמר עליו שהוא בעל הפרעת קשב וריכוז. לעיתים נדמה שישנה ממש קונספירציה שלמה כנגד הילד הקטן שבסך הכל רוצה לשחק וקצת מתקשה לשבת בשקט שעות על גבי שעות. 
חשוב לשים לב, אם לילד יש סקרנות בריאה לנושאים שונים או שבאמת יש לו קושי אמיתי בלימודים, קושי התנהגותי מול חבריו לכיתה, כעסים, התנהגות אימפוליסיבית ועוד.  אנו צריכים לזכור, ילד בריא צריך להשתולל ולשחק. ואני מודה - גם אני כאדם בוגר, לא אוהבת לשבת יום שלם (דבר שאני צריכה לעשות במסגרת עבודתי) ולעיתים אף מתקשה בכך. אין ספק שאני מנסה לאתר פתרונות עבור נושא זה ואכן בדיקה טובה יכולה לעזור לכולנו. 
החברה שלנו הפכה לשאפתנית בצורה יוצאת דופן בשנים האחרונות. לכן ניתן לראות יותר ויותר הורים מבצעים איבחונים להפרעות קשב וריכוז לילדיהם. כי אם הילד לא הצליח לשבת מרוכז בשיעור מסויים או נכשל בבחינה כלשהי - המסקנה המיידית תהיה שיש לו בעיות קשב וריכוז. חבל שאנו מסיקים מסקנות לא נכונות כל כך מהר. 
הורים רבים משקיעים כספים רבים עבור ילדיהם בכל תחום שהוא. וכמובן בתחום שעלול להיות גורם המקשה על ילדיהם להתפתח בעתיד. ציונים והצלחה בלימודים בהחלט גורמים לילדים לביטחונם העצמי לעלות. כי מן הסתם הם משווים עצמם לחבריהם. 
הדימוי העצמי שלהם מורכב מנושא זה. חשוב שההורים יסבירו לילדים שגם אם הם לא מצליחים בתחום אחד - הם טובים באחר - וכמובן שכדאי גם לסייע להם להצליח בתחומים בהם הם טובים יותר או אוהבים יותר באמצעות טיפוח ומיקסום יכולותיהם. זאת ניתן לבצע במסגרת הבית ספרית או באמצעות חוג אחר הצהריים. 

יש עוד דברים רבים שחייבים להיאמר בנושא הנ"ל.
על כך אכתוב בהמשך.
בברכה,
לירית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה